Decuplare ESP SAAB 93 - 2008

Discutii despre seria 9-3 '03-Prezent

Decuplare ESP SAAB 93 - 2008

Postby gAAB93 » 09 Feb 2012, 00:44

Salut, am un SAAB 93, model 2008 si voiam sa va rog sa ma ajutati cu ceva sfaturi. Concret este vorba de "controversatul" ESP care pe atat de placut e in conditii normale pe atat de mari batai de cap imi da in conditiile actuale de afara, mai exact pe portiuni cu zapada mare sau pante cu gheata/zapada sunt "victima" sigura. Din pacate butonul de decuplare ESP nu exista pe acest model, 2008, (modelul 2003-2007 stiu ca are) sau exista ca si optional si eu n-am aceasta optiune? Va rog sa-mi spuneti daca si voi v-ati lovit de acest minus si ce se poate face, daca de ex. poate fi scoasa vreo siguranta care sa inactiveze temporar acest sistem sau orice alta sugestie.
In alta ordine de idei, pe langa faptul ca este destul de neplacut sa ramai in mijlocul nametilor, devine de-a dreptul frustrant sa fii cu SAAB-ul (masina fabricata intr-o tara nordica totusi) 3 persoane sa te impinga si sa nu reusesti mare lucru iar pe langa tine sa treaca "fluierand", privindu-te de sus, un mandru posesor de Logan.
Mentionez ca anvelopele sunt noi si f. performante ( Pirelli Winter Snowsport ~ 1100 Ron/buc ) si faptul ca sunt foarte multumit de aderenta si de comportamentul ESP-ului la drum; daca ar fi avut acel buton de decuplare ar fi fost minunat.

Si daca tot m-am apucat de scris o sa va spun ca desi sunt un membru "inactiv", atat pe forum(e prima oara cand scriu) cat si in intalnirile pe care le-ati organizat (desi de fiecare data mi-am propus sa ajung), am fost intotdeauna cu sufletul alaturi de voi si deasemenea "m-am hranit" cu postarile, fotografiile si filmuletele realizate de voi si...mi-ar placea sa va cunosc personal si sa ajung la viitoarele intalniri.

Toate cele bune!
Gabriel Marcu.
Gabi
Saab 93 SS 1.8 - 2008
Scott Sportster 2012, 3x10 speed.
Land Rover Carbon, 2010, 3x9 speed.
User avatar
gAAB93
Senior
 
Posts: 212
Joined: 27 Oct 2011, 19:17
Location: Bucuresti

Re: Decuplare ESP SAAB 93 - 2008

Postby danezu » 09 Feb 2012, 07:12

Sa inteleg ca te deranjeaza ca nu iti dau rotile in gol ca la Logan?
Asta si este scopul ASR/TCS! ESP face altceva, asa ca nu este recomandat sa-l dezactivezi. Poti scoate siguranta, vezi manual care este, dar ai sa dezactivezi si ESP-ul!
Eu chiar ma bucur ca am ASR , nu stric planetarele :D
Image
User avatar
danezu
Saabist
 
Posts: 827
Joined: 04 Nov 2010, 17:56
Location: Bucaless

Re: Decuplare ESP SAAB 93 - 2008

Postby bullet » 09 Feb 2012, 09:28

gAAB93 wrote:Salut, am un SAAB 93, model 2008 si voiam sa va rog sa ma ajutati cu ceva sfaturi


Salut,

Daca ai cutia manuala de viteze, in stanga sistemului audio ai 4 butoane, cel de jos de tot de sub " --" e butonul de unde decuplezi sistemul ESP+TCS. Daca ai cutie automata, atunci acolo va fi butonul de sport, dar nu-i bai. :D In acest caz, ESP se poate decupla din SID, folosind butoanele de pe volan.

Succes !
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Decuplare ESP SAAB 93 - 2008

Postby ess1902 » 09 Feb 2012, 15:24

Cum adica butonul -- decupleaza ESP??? stiu ca l-am apasat de multe ori fara nici un rezultat. La masina ta ESP se decupleaza intrand apasand butoanele din stanga de pe volan pana ajungi in " settings". Tii apasat " set" pana se deschide meniul settings apoi navighezi tot cu butoanele sus - jos pana la meniul ESP. Pui schimbi ESP Off si set si ai scapat.

Repet daca merge -- direct fara intrare in meniu e mare minune! :roll: :idea:
9-3 TID DFP 150 cp
ess1902
Master
 
Posts: 295
Joined: 27 Mar 2009, 08:49
Location: Iasi

Re: Decuplare ESP SAAB 93 - 2008

Postby bullet » 09 Feb 2012, 15:38

ess1902 wrote:Cum adica butonul -- decupleaza ESP??? stiu ca l-am apasat de multe ori fara nici un rezultat. La masina ta ESP se decupleaza intrand apasand butoanele din stanga de pe volan pana ajungi in " settings". Tii apasat " set" pana se deschide meniul settings apoi navighezi tot cu butoanele sus - jos pana la meniul ESP. Pui schimbi ESP Off si set si ai scapat.

Repet daca merge -- direct fara intrare in meniu e mare minune! :roll: :idea:


Butonul de sub butonul " - " decupleaza ESP-ul. Cel care are o masinuta desenat pe el. Poate nu m-am exprimat eu corect romaneste.

Am atasat o poza ca e mai simplu decat sa explic :mrgreen:
Attachments
Saab-9-3-interior2.jpg
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Decuplare ESP SAAB 93 - 2008

Postby talladega » 09 Feb 2012, 16:16

Dupa parerea mea,care am permis de conducere de 20 de ani si am pornit de la dacie,trecand prin toate felurile de masini,cu experienta de un milion de km linistit,nu te va ajuta la nimic sa decuplezi ESP-ul,ba chiar te va dezavantaja in conditii de iarna si aderenta scazuta!Singurul moment in care te-ar putea ajuta ar fi la un concurs de accelerare eventual,obligatoriu in conditii de aderenta maxima(vara,cald,cauciuri incalzite,uscat pe jos),pt a te putea sa accelerezi la un stil de condus sportiv si in asa fel incat esp-ul sa nu
"iti taie gazul" in momentul in care cauciucurile tale se invart in gol,ajutandu-te la o accelerare mai rapida,ajutat de toata puterea motorului,dar pe curbe esti clar dezavantajat,masina derapand cu usurinta.
Asa ca in concluzie nu ar trebui sa decuplezi ESP-ul decat daca vrei derapaje si pierderea controlului...Eu cred ca tu ai inteles gresit care este rolul esp-ului si al tcs-ului,eventual citeste ceva despre ele ca sa vezi ca nu fac decat sa te ajute si nicicum sa te incurce.
SAAB 900SE TURBO TALLADEGA MAPTUN STAGE3+-300 CP VISINIU-1997
SAAB 9-5 VECTOR 1,9 TID 150 CP ROSU-2007
VOLVO V70 AWD D5 185 CP NEGRU-2007
User avatar
talladega
Senior
 
Posts: 137
Joined: 08 Apr 2011, 13:30
Location: brasov

Re: Decuplare ESP SAAB 93 - 2008

Postby gAAB93 » 09 Feb 2012, 17:44

Dragii mei, am incercat pe cat posibil sa va dau toate detaliile nemultumirii mele tocmai pentru a nu va da ocazia sa "derapati" si am sa vb punctual pt "danezu" ca dorinta mea nu era nicidecum sa mi se invarta rotile ca la logan si pentru "talladega", care fara ai contesta experienta ii mai poovestesc inca o data ca stiu f bine ce face acel ESP si sunt foarte multumit de el, insa problema mea nu era legata nici despre raliu nici despre derapaje controlate sau mai putin controlate, ci vorbeam de situatii concrete cand ai nevoie efectiv de puterea motorului pentru "a lua avant" si a putea urca o panta inzapezita in siguranta. Asadar domnule "talladega" fenomenul descris de dv, de "taierea gazului" apare si in situatia descrisa de mine, astfel incat la jumatatea pantei te trezesti ca motorul este la 900 rot/min si masina se opreste ca vaca inn mijlocul drumului nemaiavand nici forta si bineanteles aderenta, acesta din urma fiind si motivul scaderii turatiei motorului. Si fara a vrea sa fiu rautacios, inainte de a da sfaturi sa mai citesc, tu fiind un profesionist dealtfel, te-as ruga sa te informezi care este rolul acelui buton de deblocare a ESP-ului. ("Multe sisteme ESP au un buton de decuplare astfel încât soferul să poată dezactiva ESP-ul, care poate fi de folos în cazul în care autovehiculul se împotmolește în noroi sau zăpadă, sau se conduce pe plajă, sau se utilizează cauciucuri de rezervă de dimensiuni reduse care pot să interfereze cu senzorii. Unele sisteme oferă un mod suplimentar de setare a ESP cu praguri crescute care sa-i permită șoferului o conducere sportivă aproape de limitele de aderență cu o intervenție electronică redusă. Oricum, ESP-ul se setează implicit pe modul „pornit” când motorul este repornit. Unele sisteme ESP care nu au buton de decuplare, cum sunt cele recente de la Toyota și Lexus, pot fi dezactivate temporar urmând o procedură nedocumentată: printr-o serie de apăsare a pedalei de accelerație și de tragere a frânei de mână. Mai mult, scoaterea cablului al unui senzor a vitezei de rotație a roții este o altă metodă de dezactivare a majoritatea sistemelor ESP.)

Multumesc tuturor pentru sfaturile pe care mi le-ati dat, insa nu am acel buton pe care l-ati prezentat in foto si mi-as permite sa-i rog pe ceilalti, daca tot reprezentam o comunitate unita de aceeasi pasiune, sa lasam infatuarea si comentariile prin care subapreciem interlocutorul, pe forumurile BMW, Mercedes, etc. unde isi pot gasi cu succes locul.

Cele bune,
Gabriel Marcu
Gabi
Saab 93 SS 1.8 - 2008
Scott Sportster 2012, 3x10 speed.
Land Rover Carbon, 2010, 3x9 speed.
User avatar
gAAB93
Senior
 
Posts: 212
Joined: 27 Oct 2011, 19:17
Location: Bucuresti

Re: Decuplare ESP SAAB 93 - 2008

Postby bullet » 09 Feb 2012, 17:58

Din manual citire:

Disengage the system in Settings.
1 Select Settings using the steering
wheel buttons, (butonul din poza atasata)

2 Hold the SET button depressed until a
chime sounds.
3 Select ESP.
4 Press the SET button.
5 Select ON or OFF.
End by pressing the SET-button.
Go back/modify using the CLR-button.
Attachments
Saab-9-3-interior2.jpg
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Decuplare ESP SAAB 93 - 2008

Postby gAAB93 » 09 Feb 2012, 18:10

Excelent, se putea inactiva din Settings :D Multumesc! Era imposibil sa nu aiba, doar e "nordica" si...mai ales e...SAAB :wink:
Gabi
Saab 93 SS 1.8 - 2008
Scott Sportster 2012, 3x10 speed.
Land Rover Carbon, 2010, 3x9 speed.
User avatar
gAAB93
Senior
 
Posts: 212
Joined: 27 Oct 2011, 19:17
Location: Bucuresti

Re: Decuplare ESP SAAB 93 - 2008

Postby andybumbu » 09 Feb 2012, 20:44

Vad ca tot scrieti de ESP, rolul lui este de stabilizare a masinii in caz de pierdere a directiei, cum ar fi intrarea cu viteza excesiva intr-o curba, urmata de plecarea spatelui, evitarea brusca a unei gropi, etc. si se manifesta prin plecarea de spate a masinii; corectarea se realizeaza prin acest sistem ESP(electronic stability program) care, in colaborare cu ABS& EBD (electronic brake distribution) & CBC(cornering brake control), blocheaza rapid roata spate spre directia deraparii, adica, daca a fugit spatele spre dreapta, blocheaza roata spate dreapta, efectul e redresarea masinii...bineinteles daca deraparea a avut loc la viteze care nu sfideaza legiile fizicii :lol:

Colegul se referea la faptul ca fiind aderenta redusa, nu mai putea inainta din cauza ca electronica taia cuplul motor automat; responsabil e TCS(traction control sistem) care, intr-adevar, e buton comun cu ESP, in situatia data, normal ca te ajuta taierea electronicii care, oricum, reintra automat la peste 60km/h

Si eu am patit la munte cu zapada mare, iar daca nu apasam butonul miraculos, nu plecam de pe loc, asa te joci clasic din trepte& volan& ambreiaj&fr de mana, iar daca ai automat apesi butonul de iarna :mrgreen:

ESP m-a salvat 2 ori in acelasi loc, aproximativ aceeasi viteza-temperatura-aderenta,desi merg la curse de peste 12 ani :idea: ...e fantastic :mrgreen:

P.S.- multe sisteme isi fac treaba in liniste si nici nu bagam de seama ca, de multe ori, datorita lor am ajuns acasa
-normal ca se poate dezactiva, dupa facelift, comanda e pe volan in menu buton :wink:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Decuplare ESP SAAB 93 - 2008

Postby talladega » 09 Feb 2012, 21:13

Domnule Gabriel,dupa cum vei intelege din textul meu de dinainte daca il vei reciti cu atentie si fara sa te enervezi degeaba,eu chiar nu ti-am vorbit cu rautate,nu am pretins ca sunt vreun profesionist,doar am vrut sa spun ca am avut ocazia sa conduc multe masini si din experienta mea personala de conducator auto amator si sub nici o forma de profesionist in ale condusului sau in mecanica auto,niciodata esp-ul nu m-a incurcat,ci dimpotriva m-a ajutat.Nu inteleg cu ce te poate ajuta un motor turat la maxim si niste roti care se invart in gol la o plecare de pe loc din zapada...Eu nu am scris aici ca sa te superi,pur si simplu m-am gandit ca putem face ceva pozitiv si constructiv impreuna,in eventualitatea in care aveai nevoie de o parere sau un sfat.Din cate am inteles,nu ai nevoie de asa ceva,stii foarte bine despre ce e vorba,asa ca noi toti ceilalti care am incercat sa ajutam,fiecare in felul lui,am gresit spunandu-ne pur si simplu o parere.Cred ca singurul care isi subapreciaza interlocutorii sunteti dumneavoastra,prin raspunsul pe care l-ati dat unor oameni pe care nu ati avut placerea sau neplacerea de a-i cunoaste personal.
Imi cer scuze ca am deranjat atat de mult,promit ca pe viitor sa nu mai intervin cu comentarii si "infatuari" la posturile scrise de dumneavoastra.Cu stima,Dan Cimpeanu
SAAB 900SE TURBO TALLADEGA MAPTUN STAGE3+-300 CP VISINIU-1997
SAAB 9-5 VECTOR 1,9 TID 150 CP ROSU-2007
VOLVO V70 AWD D5 185 CP NEGRU-2007
User avatar
talladega
Senior
 
Posts: 137
Joined: 08 Apr 2011, 13:30
Location: brasov

Re: Decuplare ESP SAAB 93 - 2008

Postby talladega » 09 Feb 2012, 21:27

Daca urmaresti cu atentie cum am raspuns problemei prezentate de tine,primele mele cuvinte au fost "DUPA PAREREA MEA" si chiar nu am vrut sa o iei personal,dar asta e,se mai intampla!O seara buna iti doresc acum ca ai rezolvat problema si te-ai linistit.
SAAB 900SE TURBO TALLADEGA MAPTUN STAGE3+-300 CP VISINIU-1997
SAAB 9-5 VECTOR 1,9 TID 150 CP ROSU-2007
VOLVO V70 AWD D5 185 CP NEGRU-2007
User avatar
talladega
Senior
 
Posts: 137
Joined: 08 Apr 2011, 13:30
Location: brasov

Re: Decuplare ESP SAAB 93 - 2008

Postby andybumbu » 09 Feb 2012, 21:27

nu va ambalati :lol: electronica taie tot :mrgreen:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Decuplare ESP SAAB 93 - 2008

Postby talladega » 09 Feb 2012, 21:46

Asa e Andy,intra esp-ul care taie tot si apoi ne suparam si ne explodeaza blow-off-ul!!!!
Mai bine sa rulam la relanti unul langa altul si sa ne bucuram ca avem despre ce vorbi,sunt multi altii care din pacate nu prea au despre ce vorbi....Eu cred ca doar faptul ca avem o masina intr-adevar deosebita cum e SAAB-ul,ar trebui sa ne faca sa zambim si sa fim deschisi si prietenosi cu cei din jurul nostru.
SAAB 900SE TURBO TALLADEGA MAPTUN STAGE3+-300 CP VISINIU-1997
SAAB 9-5 VECTOR 1,9 TID 150 CP ROSU-2007
VOLVO V70 AWD D5 185 CP NEGRU-2007
User avatar
talladega
Senior
 
Posts: 137
Joined: 08 Apr 2011, 13:30
Location: brasov

Re: Decuplare ESP SAAB 93 - 2008

Postby gAAB93 » 09 Feb 2012, 22:28

Ok, imi cer si eu scuze daca am interpretat gresit si am luat-o personal, probabil din cauza ultimei parti <"Eu cred ca tu ai inteles gresit care este rolul esp-ului si al tcs-ului,eventual citeste ceva despre ele ca sa vezi ca nu fac decat sa te ajute si nicicum sa te incurce."> sfat care nu avea nici o legatura cu problema mea
In fine, important este ca datorita sfaturilor primite problema a fost rezolvata, fapt pentru care va multumesc tuturor.
Gabi
Saab 93 SS 1.8 - 2008
Scott Sportster 2012, 3x10 speed.
Land Rover Carbon, 2010, 3x9 speed.
User avatar
gAAB93
Senior
 
Posts: 212
Joined: 27 Oct 2011, 19:17
Location: Bucuresti

Next

Return to SAAB seria 9-3 Sport Sedan/Combi/Convertible

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest