MagicPenguin's JET - MY03 SAAB 9-3 SS 2.0T Aero

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Re: MagicPenguin's Saab 9-3SS 2.0T Aero (MY03)

Postby MagicPenguin » 30 Nov 2011, 10:57

Pe cat posibil, as vrea sa discutam aici doar despre masina din titlu. :)

Updates:
1. Am trecut de ceva timp la jantele + gumele de iarna si nu imi place deloc treaba asta... :evil:

333jet.jpg

2. Am schimbat regulatorul de turatie pentru aeroterma.

Pentru Decembrie - Ianuarie am in plan o revizie destul de serioasa:
1. Urmeaza sa achizitionez si sa montez piesele pentru partea de distributie.

Pentru cei interesati postez o poza care prezinta toate elementele distributiei pentru B207R:

Image

Pentru componentele de pe circuitul de balance (1-7) inca mai caut o oferta buna deoarece nu am reusit sa gasesc inca un kit complet.
Pentru componentele de pe circuitul de timing (8-16) am gasit un kit complet la NeoBrothers. Detalii AICI.
La acestea adaugam si pompa de apa. Momentan m-am gandit la Salieri SIL pentru ca are un pret decent (<300RON) fata de HEPU. Pompa de apa ar mai implica si lichidul de racire.

2. Pentru ca tot se umbla la motor ma gandeam sa dau jos si baia de ulei pentru o curatare. Asta ar implica o garnitura noua si 6 litri de ulei (Mobil 1 0W-40). In cazul in care exista fonduri suficiente poate adaug pe lista si un tratament Metabond. Desi sunt sceptic atunci cand vine vorba de tratamente pentru motor, am observat ca Edy il recomanda si o sa merg pe incredere. :)

3. Schimbat ulei cutie de viteze - 2 litri.

4. Montat bujii NGK PFR6T-10G achizitionate deja.

5. Montat filtru panel K&N de la Disknkt.

6. Un plin cu Mol Evo pentru testarea noilor componente in turatii superioare... :lol:

Pentru manopera ma gandesc sa apelez la cei de la AutoCobalcescu.
Sunt deschis pentru sugestii/sfaturi privind aceasta operatiune.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: MagicPenguin's Saab 9-3SS 2.0T Aero (MY03)

Postby MagicPenguin » 04 Feb 2012, 01:58

Pentru ca si de data asta ne-a luat iarna prin surprindere, am decis sa prestez servicii profesionale de deszapezire mecanizata in Bucuresti si zonele limitrofe... :roll:

IMAG0198.png


In alta ordinde de idei:
1. Am reusit sa achizitionez majoritatea pieselor pentru marea operatiune. Mai astept livrarea unei singure comenzi care contine componentele de pe circuitul de timing si apoi mergem la montaj.
2. Cu ocazia intalnirii din ianuarie i-am cunoscut pe colegii de la Brasov si in urma feed-back-ului lui Tony, am decis sa apelez la Calin (Nordic Motors) pentru montaj.
3. S-a adaugat pe lista si garnitura de la capacul de distributie (~100RON), pe care o scapasem din vedere la prima strigare si am aflat ca la baia de ulei nu avem garnitura, ci silicon.
4. Recomand Selgros pentru achizitionarea uleiului Mobil1 0w40. Dupa lungi cautari as spune ca au cea mai buna oferta de pret si o sursa destul de credibila: Gruppo Damidio S.A. (distribuitor recunoscut oficial pe siteul Mobil1) fabricat in Belgia.
5. Visam la niste gume de vara noi... Avem pe lista Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2. O sa cer o oferta la Marso la recomandarea lui Adrian. Bani sa fie... :roll:
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: MagicPenguin's Saab 9-3SS 2.0T Aero (MY03)

Postby Mihai » 04 Feb 2012, 13:41

Ce pret are uleiul la Selgros?
De unde ai achizitionat kitul de distributie, Romania sau UK?
Merci
9-3 SS Aero 250 cp by EDS MotorSport
User avatar
Mihai
Master
 
Posts: 358
Joined: 12 Apr 2009, 13:52
Location: Bucuresti

Re: MagicPenguin's Saab 9-3SS 2.0T Aero (MY03)

Postby MagicPenguin » 05 Feb 2012, 00:29

Pentru un bidon de 4L si doua de 1L am platit ~320RON, deci cam 52 de lei litrul. Am mai gasit la cateva magazine online preturi sensibil mai mici, dar provenienta era cel putin sub semnul intrebarii si cu taxe transport ajungea mai scump. Cand am cerut detalii majoritatea se limitau la "produs si importat din UE".
Piesele pentru distributie in Romania au niste preturi mai mult decat nesimtite. :x
Asa cum spuneam mai sus, pana la urma am cumparat setul complet de timing de la NeoBrothers (patine, roti dintate, intinzator, lant si suruburi) cu 870RON livrat la usa. Setul pentru balance (patine, intinzator si lant) l-a cumparat un prieten din USA de AICI cu 110$ in care este inclus si transportul pana la el. Mai costa 20-30$ transportul pana in Romania. Am apelat la solutia asta pentru ca in UK nu am reusit sa gasesc piesele pentru balance si in Romania am primit un pret de 1550RON cu termen de livrare 10 zile. Practic doar pentru lant mi se cereau mai multi bani (520RON) decat o sa ma coste in total (460RON)... :evil: Se merita o asteptare cu 2-3 saptamani in plus pentru o economie de 1100RON.

Profit de ocazia asta sa iti cer mai multe detalii (aici sau in privat) despre softul pe care il ai tu pe Aero. Mi-a povestit Pony ca rezultatele sunt foarte bune, dar pe site nu este si SAAB in oferta. As vrea sa stiu unde se poate ajunge cu un filtru panel K&N, care sunt costurile, cum se comporta masina, care sunt riscurile si daca este obligatorie folosirea unui combustibil cu CO minim 98 dupa resoftare. :mrgreen:
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: MagicPenguin's Saab 9-3SS 2.0T Aero (MY03)

Postby Mihai » 05 Feb 2012, 02:00

Rezultatele pt faza 1 constau in 240-245 CP (in functie de dyno folosit).
FIltrul sport nu aduce castig de CP, poate doar o crestere mai rapida in turatie.
Eu personal folosesc si benzina de 95 prin oras si nu am avut nicio problema.
De regula benzina de 98 e bine sa folosesti atunci cand folosesti motorul la capacitate maxima (vara, viteza mare de croaziera, accelerari bruste).
Per total, masina se comporta bine, e resoftata de vreo 40.000 km, fara probleme.
9-3 SS Aero 250 cp by EDS MotorSport
User avatar
Mihai
Master
 
Posts: 358
Joined: 12 Apr 2009, 13:52
Location: Bucuresti

Re: MagicPenguin's Saab 9-3SS 2.0T Aero (MY03)

Postby bullet » 07 Feb 2012, 12:17

MagicPenguin wrote:5. Visam la niste gume de vara noi... Avem pe lista Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2. Bani sa fie... :roll:


Daca e bani, e GoodYear F1 Asymmetric 2 91Y la 484 de lei, cu TVA si Ecovaloare. :mrgreen:
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: MagicPenguin's Saab 9-3SS 2.0T Aero (MY03)

Postby MagicPenguin » 07 Feb 2012, 12:25

Mihai wrote:Rezultatele pt faza 1 constau in 240-245 CP (in functie de dyno folosit).
FIltrul sport nu aduce castig de CP, poate doar o crestere mai rapida in turatie.
Eu personal folosesc si benzina de 95 prin oras si nu am avut nicio problema.
De regula benzina de 98 e bine sa folosesti atunci cand folosesti motorul la capacitate maxima (vara, viteza mare de croaziera, accelerari bruste).
Per total, masina se comporta bine, e resoftata de vreo 40.000 km, fara probleme.

Multumesc pentru detalii! Cand o sa existe buget o sa te "stresez" cu mai multe intrebari. :)

bullet wrote:
MagicPenguin wrote:5. Visam la niste gume de vara noi... Avem pe lista Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2. Bani sa fie... :roll:


Daca e bani, e GoodYear F1 Asymmetric 2 91Y la 484 de lei, cu TVA si Ecovaloare. :mrgreen:

Unde si cu ce DOT?! :shock:
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: MagicPenguin's Saab 9-3SS 2.0T Aero (MY03)

Postby bullet » 07 Feb 2012, 13:33

La yours truly :mrgreen: , fabricatie Germania, 2012.
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: MagicPenguin's Saab 9-3SS 2.0T Aero (MY03)

Postby MagicPenguin » 07 Feb 2012, 14:30

Ne "tiganim" pe privat pe tema asta... :lol: Ai mesaj! :mrgreen:
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: MagicPenguin's Saab 9-3SS 2.0T Aero (MY03)

Postby MagicPenguin » 09 Mar 2012, 12:28

In principiu weekendul viitor facem revizia la Brasov. :D

Pentru cei interesati fac un scurt rezumat cu piesele cumparate, preturi si sursa:

Distributie:
- circuitul de timing (lant, patine, intinzator, pinioane, suruburi) din Anglia de la NeoBrothers cu 870RON cu livrare
- circuitul de balance (lant, patine, intinzator) din USA de la GM PARTS Giant cu 110$ piesele si ~30$ livrare. (nu cred ca livreaza direct in Romania, eu am apelat la cineva de acolo)
- garnitura pentru capacul de la distributie de la Opel Shop cu 95RON

IMAG0225.jpg

- 6 litri ulei Mobil 1 0w40 de la Selgros cu ~320RON
- filtru de ulei de la Opel Shop cu 25RON

Racire:
- Pompa de apa Airtex de la Auto Titan cu 195RON

IMAG0222.jpg

- 4 litri de antigel GM de la Opel Shop cu 20RON/litru

Cutie de viteze:
- 2 litri ulei cutie GM de la Opel Shop cu 48RON/litru

IMAG0221.jpg

- simeringuri planetare pentru cutie F40 de la Opel Shop cu 45RON/bucata

Pe langa cele enumerate mai sus mai am prin portbagaj bujiile NGK PFR6T-10G si filtrul de aer panel K&N. Le punem si pe ele. :mrgreen:
Va recomand sa cumparati componente pentru distributie din Romania doar daca doriti sa fiti jefuiti... :evil:
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: MagicPenguin's Saab 9-3SS 2.0T Aero (MY03)

Postby n0iz3 » 09 Mar 2012, 20:38

Banuiesc ca weekend inseamna sambata nu?

Daca ar lucra si duminica, poate am merge amandoi :D
2008 Skoda Octavia 2.0 TDI DSG Laurin & Klement
ex-2003 Saab 9-3 SS 2.0t. You hear the turbo spooling... aaaaaaand I'm gone.
Image
User avatar
n0iz3
Saabist
 
Posts: 552
Joined: 16 Aug 2011, 10:20
Location: Bucuresti

Re: MagicPenguin's Saab 9-3SS 2.0T Aero (MY03)

Postby MagicPenguin » 09 Mar 2012, 21:01

Da, sambata pe 17. Astept confirmarea lui Calin saptamana viitoare. Tu ce probleme ai?
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: MagicPenguin's Saab 9-3SS 2.0T Aero (MY03)

Postby n0iz3 » 09 Mar 2012, 23:22

A cam venit timpul sa fac si eu revizia.
2008 Skoda Octavia 2.0 TDI DSG Laurin & Klement
ex-2003 Saab 9-3 SS 2.0t. You hear the turbo spooling... aaaaaaand I'm gone.
Image
User avatar
n0iz3
Saabist
 
Posts: 552
Joined: 16 Aug 2011, 10:20
Location: Bucuresti

Re: MagicPenguin's Saab 9-3SS 2.0T Aero (MY03)

Postby mrq » 28 Mar 2012, 00:29

...si acum spune-ne ce diferente sunt, dupa revizie :)

Ft bun thread-ul de aici, soon ma apuc si eu vreau sa ii fac un photo shoot :D...btw tre sa vb :))
User avatar
mrq
Master
 
Posts: 329
Joined: 16 Nov 2010, 14:00

Re: MagicPenguin's Saab 9-3SS 2.0T Aero (MY03)

Postby MagicPenguin » 28 Mar 2012, 01:24

mrq wrote:...si acum spune-ne ce diferente sunt, dupa revizie :)

Ft bun thread-ul de aici, soon ma apuc si eu vreau sa ii fac un photo shoot :D...btw tre sa vb :))


O sa-ti arat live diferentele... :twisted:
Pe scurt: lucrarea a fost destul de complexa. Fata de cele spuse zilele trecute, nu am mai schimbat simeringurile de planetare pentru ca erau in perfecta stare, dar am inlocuit simeringul de la fulia vibrochenului. A durat o zi intreaga si rezultatele sunt pe masura. Schimbarea este totala: motor mult mai silentios si mai vioi; uzura intinzatoarelor ii da peste cap tot "feng shui-ul". :lol:
Nordic Motors au fost profi asa cum au obisnuit pe toata lumea. 8)
Filtrul panel K&N a schimbat putin sunetul. Intre 3000-5000rpm suna mai interesant si DV-ul descarca mai puternic! :shock:
Nu ma intreba de consum! Cand am plecat din BV. am setat SIDul pe temperatura exterioara ca sa nu imi strice bucuria... :lol:

Daca are cineva nevoie de simeringuri pentru planetare astept un semn. Facem pret sub piata pentru ele! :wink:
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

PreviousNext

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest