Dupa cum (multi dintre voi) ati observat deja, am intrat de cateva zile in posesia unui Megane R26 - un hot hatch produs in serie limitata, premiat ani la rand in clasa lui pentru performante si pentru sasiul sau deosebit. Productia acestei editii a inceput in 2006, iar exemplarul meu este din 2008 si are numarul 3030. Are 58000km, istoric de service (complet si real) si a avut un singur proprietar - un domn de 47 de ani care a ingrijit-o fara economie.
Voi puncta pe scurt principalele diferente fata de un Megane RS standard:
- 2.0 cu turbina twin scroll Mitsubishi - 230CP/310NM (5CP si 10NM in plus fata de standard). 90% din cuplu este disponibil de la 2000RPM pana la 6000RPM.
0-100kmph in 6,5sec.
- LSD (limited slip differential) in cutia de viteze
- frane Brembo cu discuri perforate si etrieri cu 4 pistoane pe fata.
- jante din aliaj de 18" (cu anvelope 235/40/18) si oglinzi in culoarea "antracit"
- culoare exclusiva SIRIUS YELLOW disponibila pentru 1400EUR + TVA
- stickere F1
- sasiu imbunatatit cu arcurile fata intarite cu 10% si cursa telescoapelor de pe spate marita.
- evacuare imbunatatita
- scaune Recaro Trendline cu piele si alcantara (surprinzator de confortabile la drum lung)
- anti-roll bar fata cu diametru mai mare
- suspensie spate cu anti-roll bar aditional - cu 10% mai eficienta in viraje
Printre altele, masina mai are: bixenon, senzor de lumina si ploaie, limitator de viteza, cruise control, proiectoare de ceata, alarma, pedalier din aluminiu, pachet cu roata de rezerva de dimensiuni normale, etc.
Primele impresii: pana in acest moment am condus-o putin peste 900km si pot spune ca sunt foarte multumit si incantat de modul in care se misca. Precizia directiei, modul in care pun jos puterea si fermitatea franelor sunt principalele ei atuuri. Plasticele sunt surprinzator de bine inchegate. Ma asteptam la tot felul de zornaieli, dar nu este cazul. Interiorul este destul de simplu si monoton fata de SAAB. Portierele sunt foarte mari si pun probleme uneori in parcarile "inghesuite". Sunetul motorului si al evacuarii inlocuieste cu succes sistemul audio mediocru. Lipsa senzorilor de parcare ma pune in dificultate unori pentru ca nu m-am obisnuit cu dimensiunile ei, asa ca iau in calcul niste senzori electromagnetici. Nu vreau sa gauresc bara pentru a monta senzori standard. Cam atat pentru moment.
Stiu ca acesta nu este forum "Reno", dar am deschis acest topic la cererea unor colegi care au vrut sa stie mai multe detalii, fiind constient de faptul ca vor exista si persoane deranjate de faptul ca discutam despre o alta marca, pe forumul dedicat SAAB. Sper totusi ca nu se vor arunca multe pietre, iar discutiile se vor desfasura intr-un mod civilizat si cat mai obiectiv.